Katehetska proljetna škola 2019

Katehetska proljetna škola, 25. i 26. travnja 2019. “Stvarati – ostavljati tragove Ljubavi”
Katehetska proljetna škola za vjeroučitelje u osnovnim školama pod nazivom “Stvarati – ostavljati
tragove Ljubavi” održana je u četvrtak i petak 25. i 26. travnja 2019. u prostorijama
Nadbiskupijskog pastoralnog instituta, Kaptol 29, u Zagrebu.
Škola je u organizaciji Nacionalnog katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije u suradnji s
Agencijom za odgoj i obrazovanje.
U ime zagrebačkog nadbiskupa kardinala Josipa Bozanića uvodno se prisutnim vjeroučiteljima
obratio doc. dr. sc. Denis Barić koji je istaknuo kako svaki vid formacije ima pred sobom čovjeka i
njegov napredak.
“Tako i ova Katehetska škola koja je jedan od oblika formacije vjeroučitelja ima za cilj vaš
napredak kao i napredak onih kojima ste upućeni, a to su vjeroučenici. Želim da sve što naučite u
Katehetskoj proljetnoj školi bude provedivo u samim školama”, poručio je Barić.
Prema riječima više savjetnice za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje mr. sc. Gordane
Barudžije, Katehetske škole organiziraju se u cilju pomaganja vjeroučiteljima u nastavi.
“Ovogodišnju Katehetsku proljetnu školu naslovili smo “Stvarati – ostavljati tragove Ljubavi” kao
poticaj od vjeroučitelja te zbog svih događaja vezanih uz kurikularnu reformu”, poručila je
Barudžija.
Prvo predavanje pod nazivom "Stvaranje i ostvarenost stvaranjem" održao je predstojnik
Nacionalnoga katehetskog ureda HBK izv. prof. dr. sc. Ivica Pažin koji se fokusirao na razvijanje
kreativnosti u školi, ali i na satu vjeronauka. Vjeruje kako danas vlada potražnja za inovativnošću
dok se treba ustredotočiti na različite talente svakog učenika i pritom mu osigurati slobodu (koju
učenik može slobodno odabrati, konkretizirati sadržaj s pogledom na vlastitu osobu učenika i
njegovu biografiju te omogućiti učeniku vlastiti način kreativnoga izražavanja u riječi, slici,
znakovima.
“Uz, dakle, pedagošku argumentaciju, mi smo jedini koji obrazovanju kakvo jest donosimo i
teološku dimenziju, od koje obrazovanje može profilirati i kao ‘religijsko obrazovanje’. Vjeronauk u
školi, prema Schweitzeru, cilja na međusobni odnos i rast unutarnjeg i vanjskog čovjeka. Vanjski je
čovjek pritom shvaćen kao antropološka dimenzija čovjeka, koja je pozvana ispuniti društvene
zahtjeve, koji ne leže u moći jednoga pojedinca. Unutarnja dimenzija je, pak, ona, koja ‘izmiče’
ovim uvjetovanostima, a upravo to čini učenika pojedincem, individuom, osobom, te ga razlikuje od
drugoga.
Teološki je u tom smislu odlučujuće shvatiti da je čovjekova slika proizašla iz slike Božje, što znači
da je učenik ‘kompetentan za Boga’, Bogoosposobljen i od Boga obdaren. Vjeronauk, dakle, traga
za Bogom u učeniku. Kada tako razumijemo učenika i njegov odnos prema Bogu, tada kreativnost
učenika nije samo pronalaženje i ostvarenje novoga iz već postojećeg, nego je – teološki gledano –
kreativnost stvarateljska moć čovjeka, koja svoj izvor ima u odnosu Boga prema čovjeku, a ne leži
samo u ljudskoj moći”, poručio je izv. prof. dr. sc. Ivica Pažin.

 

Povezane objave

Katehetska zimska škola, novi termin na Loomenu

anita.vranic

Katehetska zimska škola, izvješće

anita.vranic

Katehetska zimska škola za vjeroučitelje osnovnih škola 2017

nku_admin

Uskrsna čestitka

anita.vranic

Upute za provedbu školske razine Natjecanja iz vjeronauka

anita.vranic

Katehetska ljetna škola za vjeroučitelje u srednjim školama

anita.vranic