Nagradno putovanje 2022, izvješće

Nagradno putovanje u Rim 2022.

Vjeronaučna olimpijada

Nagradno putovanje za učenike koji su osvojili najbolje rezultate na Državnom natjecanju iz Vjeronauka, Vjeronaučnoj olimpijadi, pod pokroviteljstvom je Hrvatske biskupske konferencije. Organizira ga Nacionalni katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije zajedno s putničkom agencijom Kraljica mira. Voditeljica putovanja uime Nacionalnog katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije bila je gđa. Anita Vranić, a u ime putničke agencije Kraljica mira stručni vodič, gospodin Slavo Mandurić.

Samo oni koji su se pripremali za Vjeronaučnu olimpijadu znaju koliko je truda, dobre volje, ustrajnosti, i vremena potrebno uložiti da bi se stiglo do najviše, državne razine natjecanja. No Vjeronaučna olimpijada nije samo natjecanje u znanju, nego i prilika za upoznavanje, druženje, igru, pjesmu i zajedničku molitvu. Upravo u takvom ozračju pripremljen je i program ovogodišnjeg putovanja. Na putovanje smo krenuli 30. kolovoza, a vratili se 3. rujna 2022. godine.

Zajedno sa svojim mentorima na putovanje su išli učenici osnovnih i srednjih škola:

XV: gimnazija: Velimir Mandić, Filip Kadić, Pia Blaić, Terezija Šarec, Jelena Čepulić Polgar

I Gimnazija Zagreb: Barbara Kačar, Anja Makek, Marta Rimac, Marta Predrijevac.Tia Turčin

Pazinski kolegij: Mihaela Lovrić, Marija Bubalo, Sara Markovčić, Filip Mikolčević, Brigita Roznbeker

OŠ Eugena Kvaternika, Velika Gorica: Nataša Čurić, Mihael Blažević, Laura Horvat, Petra Cerjak, Tia Stojaković

OŠ Dragutina Tadijanovića Zagreb: Iva Skelin, Timea Rovis, Marijana Raković, Karla Herceg, Mila Babić

OŠ Brodarica: Rosanda Vukičević, Petra Čuklin, Petra Antunović, Matea Antunović, Mia Mučić

Ovom putovanju pridružili su se i pobjednici kviza ”Pametna pitanja za pametne glave” na HKR-u Paško Mudnić, Ema Zubak i Anđelka Vuković sa svojom vjeroučiteljicom Milenom Budimir.

Tema prošlogodišnje vjeronaučne olimpijade bila je: Sv. Ignacije Loyolski i Družba Isusova pa je na tom tragu bio i naš duhovnik, pater Bojan Bijelić koji nas je sve oduševio svojom jednostavnošću i duhovnošću. Hvala Bojane!

Želja nam je bila da naš prvi susret u Rimu bude susret s Papom pa smo tako na put krenuli u utorak navečer kako bi stigli u srijedu ujutro na opću audijenciju. Opća audijencija održala se u dvorani Pavla VI.

Okrijepljeni susretom s Papom i katehezom koju smo poslušali zaboravili smo na umor i krenuli u susret s Vječnim gradom. Koliko je Hrvatska povezana s Vatikanom i Italijom mogli smo vidjeti čim smo na par koraka izašli iz Vatikana gdje se na lijevoj strani nalazi Hrvatsko veleposlanstvo. Laganom šetnjom na kratko smo zastali pred Anđeoskom tvrđavom koju je car Hadrijan dao izgraditi kao grobnicu za sebe i svoju obitelj. Šetnju smo nastavili preko Trga Navona, zatim posjetili slavni Panteon koji je početkom 7. stoljeća posvećen Bogorodici i svim svetim mučenicima. Uputili smo se i u crkvu sv. Ignacija  u kojoj se nalazi grob Bartola Kašića, hrvatskog isusovca, autora prve hrvatske gramatike i prvog hrvatsko-talijanskog rječnika te prevoditelja Biblije na hrvatski jezik. Vidjeli smo Fontanu di Trevi, Španjolski trg i za sami kraj dana posjetili smo Hrvatsku crkvu i zavod sv. Jeronima. Poslije Mise uputili smo se prema Domusu Croata gdje smo bili smješteni tijekom našeg boravka u Rimu.

Drugi dan uputili smo se opet u Vatikan u razgledavanje Trga  sv. Petra,  Bazilike sv. Petra i njene kupole s koje se pruža veličanstveni pogled na sami Trg i vatikanske vrtove.

Ono što je najvažnije je da je ovo središnja crkva kršćanstva , ujedno i najveća najveća na svijetu. Bazilika je izgrađena na mjestu nekadašnje bazilike koju je nad grobom sv. Petra dao podignuti car Konstantin. Posebno nas je oduševila Michelangelova Pietá koja je jedno od njegovih prvih umjetničkih djela i jedino djelo koje je potpisao. Poseban je utisak na nas ostavio prikaz bl. Alojzija Stepinca na ulazu u baziliku na „Vratima Smrti“ . Reljef je izradio talijanski kipar Manzoni još za Stepinčeva života. Drago nam je bilo čuti i to da je jedan Hrvat spasio kupolu od urušavanja, a to je bio Ruđer Bošković, hrvatski isusovac, znanstvenik, filozof i diplomat. U bazilici smo se svi zajedno pomolili na grobu sv. Ivana Pavla II.

Nakon ručka uputili smo se prema Bazilici sv. Ivana Lateranskog i Krstionici sv. Ivana Lateranskoga koja se nalazi nedaleko od same bazilike te time i završili drugi dan posjeta Rimu.

Trećega dana, nakon Mise uputili smo se prema Svetim stubama i Bazilici Sv. Križa Jeruzalemskog u kojoj se čuvaju relikvije Kristove muke.

Sljedeća postaja bile su Katekombe sv. Kalista. Ove katakombe vlasništvo su Vatikana, a njima upravljaju salezijanci. One su kolijevka kršćanstva i nikoga od nas nisu ostavile ravnodušnima. Radi se o podzemnom kompleksu groblja u kojem smo mogli upoznati život i običaje prvih kršćana i prepoznati njihovu živu vjeru u Isusa Krista. Unutra se nalazi i znamenita skulptura sv. Cecilije.

Nakon katakombi nastavili smo obilazak i uputili se prema Bazilici sv. Pavla izvan zidina, drugu po veličini baziliku u Rimu. Kao i bazilika sv. Petra, izgrađena je na mjestu nekadašnje bazilike koju je dao podignuti car Konstantin na mjestu mučenja sv. Pavla. Većina nas se složila kako je ova bazilika, iako kopija one stradale u požaru, najljepša crkva u kojoj su ikada bili. U popodnevnom šetnji vidjeli smo crkvu Svete Marije – nebeskog žrtvenika, Oltar domovine, Baziliku sv. Petra o okovima u kojoj je čuveni kip Mojsija, Rimski forum i Koloseum.

Posebno nam je bilo drago posjetiti crkvu Presvetog Imena Isusova i sobe svetog Ignacija jer je tema ovogodišnje Vjeronaučne olimpijade bila upravo vezana za život sv. Ignacija i isusovce.

Tijekom same vožnje autobusom po gradu Rimu imali smo priliku nakratko vidjeti još puno znamenitosti kao što su: Rimski brežuljci, Piramida, Veliki Cirk, Velika vrata, Viu Appiu, rijeku Tiber, Konstantinov slavoluk, Židovsku sinagogu, Kupališta i još mnogo toga što će nam se vraćati u sjećanje.

Na povratku kući posjetili smo i grad Assisi. Rodno je to  mjesto sv. Franje i sv. Klare. Posjetili smo bazilike u kojima se nalaze njihovi grobovi te baziliku sv. Marije od Anđela s kapelom Porcijunkula.

Evo i nekoliko utisaka učenika:

Rim je sam po sebi prekrasan grad, a uz dobro društvo je to potpuni doživljaj. Ovo putovanje bilo je nešto najljepše sto sam doživjela u cijelom svom životu. Sigurna sam da će se svi ostali složiti sa mnom. Posjetili smo mnoge rimske znamenitosti i vidjeli svakakva čuda, ali najbolje od svega je bilo dobro društvo i svakodnevna zabava. Upoznali smo toliko dobrih i dragih ljudi s kojima ćemo se i dalje nastavit družiti. Hvala svima koji su ovo putovanje omogućili i hvala onima zbog kojih je ovo putovanje bilo predivno i nezaboravno.
Petra Cerjak

Svaka država ima svoju značajnu povijest, a Rim ima jednu od najznačajnijih.. Najljepše je to mjesto na kojem sam ikada bio. Volio bih ostati u Rimu sve dok ne bih vidio svaku značajnu povijesnu građevinu. Ono što mi je najviše značilo na ovom putu su ipak bili brojni novi prijatelji koje sam upoznao. Upoznali smo na ovom putovanju toliko novih lica da bez njih ono sigurno ne bi bilo tako dobro. Nadam se da ćemo svi i dalje ostati prijatelji.
Mihael Blažević

Ovo je bilo jedno putovanje koje nikada neću zaboraviti. Isplatio se svaki trud. Hvala, hvala od srca.

Filip Mikolčević

Sva dobre uspomene s ovog putovanja teško je podijeliti jer ih je bilo bezbroj.

Hvala Hrvatskoj biskupskoj konferenciji što našim učenicima daruje ovo putovanje i tako nagrađuje njihov veliki rad kroz cijelu školsku godinu.

Anita Vranić

Povezane objave

Vjeronaučna olimpijada – pobjednici

anita.vranic

Katehetska škola za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja

nku_admin

Preminuo vlč. Anton Peranić

anita.vranic

Sjednica predstojnica i predstojnika Katehetskih ureda

Katehetska jesenska škola za odgojitelje u vjeri u predškolskim ustanovama, izvješće