Katehetska jesenska škola za odgojitelje u vjeri u predškolskim ustanovama, izvješće

Katehetska jesenska škola za odgojitelje u vjeri u predškolskim ustanovama održala se 12. studenog na temu „Djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u programu vjerskog odgoja” u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu. Katehetsku školu organizirao je Nacionalni katehetski ured HBK u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje.

Pozdravljajući nazočne sudionike, izv. prof. dr. Ivica Pažin, predstojnik Nacionalnoga katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije, osvrnuo se na odabranu temu – „Djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u programu vjerskog odgoja” – ističući kako je ta Škola važna iz razloga što su „stali u red onih, koji o ovoj temi progovaraju javno”.

„Drago mi je da s ovom temom izlazimo u javnost, koja je, koliko mi je poznato, na svjetskoj razini, upućena i mora biti upućenima onima, koji su u potrebi, a takvih je među nama oko 15% čovječanstva. Tko je, dakle, neopažen i nevidljiv u ovom svijetu, taj je razodjenut, razgolićen, osiromašen u svojem ljudskom dostojanstvu do najkrajnjih granica”.

Nadalje, tom se Katehetskom školom želi „rušiti zidove barijera oslikane u našim mislima često različitim predrasudama, stigmatizacijom pa i diskriminacijom osoba s posebnim potrebama”. Na kraju, predstojnik Nacionalnog katehetskog ureda je naveo kako razlog toj Školi vidi i u potrebi stalnoga odgojno-obrazovnog razmišljanja.

Izlaganje na Katehetskoj jesenskoj školi održali su vlč. Leonardo Šardi, povjerenik za pastoral osoba s invaliditetom i njihovih obitelji Varaždinske biskupije te doc. dr. Ljiljana Pintarić Mlinar iz Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Pod naslovom „’Učitelju moj, daj da progledam’ (Mk 10,51b). Dostojanstvo ljudske osobe”, vlč. Šardi je podsjetio kako je dostojanstvo ljudske osobe središnja tema o kojoj progovaraju crkveni dokumenti od samog ustroja prve Crkve.

„S polazišta crkvenog nauka o dostojanstvu ljudske osobe, otvara se pitanje pastoralnog pristupa prema osobama s invaliditetom te osobama s različitim drugim potrebama, kao što je npr. nadprosječnost, talentiranost i slično. Iako postoji sve više konkretnih pomaka u pastoralnom djelovanju prema posebnim skupinama društva, još uvijek je premalo izražena svijest o potrebi pronalaženja novih načina navještaja kao i prilagođavanja sadržaja vjere koji će omogućiti svakoj osobi da bude upoznata s osobom Isusa Krista”, napomenuo je vlč. Šardi. Kako je među ostalim zaključio izlagač: „U pastoralnoj skrbi sve više se osjeća potreba za posebnom duhovnom skrbi obitelji osoba s invaliditetom, ali i djelatnika u različitim ustanovama, udrugama i centrima koje brinu o njima”.

Iskoristimo vlastite potencijale za ljudsko dostojanstvo – bez kompromisa; što činim za djecu s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama?” bio je naziv izlaganja doc. dr. Ljiljane Pintarić Mlinar. Izlagačica je navela kako istraživanja iz razvijenijih zemalja, koja su se bavila uključivanjem djece s teškoćama u razvoju u redovne uvjete odgoja i obrazovanja, od ranoga predškolskog do srednjoškolskog obrazovanja, ističu da za tu skupinu djece treba planirati specifično usmjerene aktivnosti poticanja. To među ostalim uključuje „pripremljenost, odnosno educiranost odgojitelja i nastavnika, kako bi u svrhu inkluzije djece s teškoćama, sveobuhvatno socijalno i fizičko okruženje bilo optimalno iskorišteno”. Potvrđeno je da biološka predispozicija ne predstavlja krajnji kriterij djetetova ostvarenja, naglasila je doc. dr. Pintarić Mlinar. Za djetetov su razvoj odgovorni i roditeljski odgojni stil i programi poticanja.

Po završetku tematske rasprave dr. Ivica Pažin, predstojnik Nacionalnoga katehetskog ureda zamolio je sudionike za nekoliko trenutaka pažnje. Naime, gđa. Brankica Blažević, viša savjetnica za predškolski vjerski odgoj pri Nacionalnom katehetskom uredu HBK te ujedno i voditeljica povjerenstva za Katehetske škole za odgojitelje u vjeri u predškolskim ustanovama, odlazi u mirovinu nakon više od 20 godina obavljanja dužnosti. Tom prilikom dr. Ivica Pažin zahvalio je gđa. Brankica Blažević za sav trud koji je uložila u uvođenje i razvoj vjerskog odgoja u predškolskim ustanovama diljem Hrvatske. Naglasio je kako su zajedno slagali jedan divan album uspomena te kako se nada da će se i dalje susretati i zajedno promišljati za dobro vjerskog odgoja. Uime Nacionalnog katehetskog ureda HBK gđi. Brankici Blažević uručen je poklon kao mali znak pažnje dugogodišnje suradnje.

 

 

U popodnevnom dijelu održao se niz radionica:

  1. Uporaba ritmičkih i glazbenih stimulacij te stimulacija pokretom u odgojnoj skupini

Voditeljica: Ana Vukasović, logoped

  1. Darovitost – pogled sa prave strane

   Voditeljica: Diana Dorma Duvnjak, psiholog

  1. A Različitost koja nas obogaćuje  (Integracija djece s teškoćama u razvoju u DV sv. Josipa)

Voditeljica: Katarina Huzek, odgojitelj

  1. Traumatski događaji u ranom djetinjstvu: razumijevanje, identifikacija i osnovna pomoć u vrtićkoj skupini

Voditeljica: Dubravka Nikšić, psiholog

  1. A ”Kristova pedagogija ljubavi kod djece poremećajima iz autističnog spektra”

Voditeljica: Ivana Peček, defektolog

  1. B ”Kristova pedagogija ljubavi kod djece poremećajima iz autističnog spektra”

Voditeljica: Renata Treska, edukacijski rehabilitator

  1. „Djeca s oštećenjem sluha-činjenice i predrasude

Voditeljica: prof. dr. sc. Ljubica Pribanić

  1. „Specifičnosti u radu s roditeljima djece s teškoćama u razvoju“

Voditeljica: Ana-Marija Bohaček, edukacijski rehabilitator

Škola je završila izvještajem iz pedagoških radionica.

Materijali: 

KATEHETSKA JESENSKA ŠKOLA za odgajateljice – 2022-uvodni govor Ivica Pažin

Leonardo Šardi, sažetak predavanja

Kristova pedagogija ljubavi kod djece s poremećajem autističnog spektra

Povezane objave

Uskrsna čestitka, M. Jakubin: Kerestinečko uskrsnuće

anita.vranic

Uklesan u povijest hrvatskoga naroda

nku_admin

Sretan Uskrs!

anita.vranic

60. plenarno zasjedanje Sabora HBK – Priopćenje

anita.vranic

Državno natjecanje iz vjeronauka

anita.vranic

Nagradno putovanje 2019.

anita.vranic