Sabina Marunčić obranila doktorski rad na splitskom KBF-u

Rad je izrađen pod mentorstvom prof. dr. sc. Jadranke Garmaz. Uz mentoricu, članovi povjerenstva za ocjenu i obranu doktorskog rada bili su predsjednik prof. dr. sc. Alojzije Čondić, vanjska članica prof. dr. sc. Valentina Mandarić, vanjska članica izv. prof. dr. sc. Ines Blažević i članica dr. sc. Gina Šparada.

Doktorski rad Sabine Marunčić podijeljen je u teorijski i empirijski dio te pruža znanstvenu analizu razvoja kompetencija vjeroučitelja te njihovog stručnog i profesionalnog usavršavanja. Autorica je naglasila važnost cjeloživotnog obrazovanja vjeroučitelja i potrebu za stalnim unapređenjem njihove stručne formacije u Hrvatskoj.

U teorijskom dijelu rada analizirane su tri tematske cjeline: povijesni razvoj i pravna utemeljenost vjeronauka u školama, stručna formacija vjeroučitelja te teorijski okvir kompetencija. Autorica ističe ključnu ulogu vjeroučitelja u suvremenoj školi te potrebu za integracijom općih i specifičnih kompetencija, temeljenih na međunarodnim standardima i crkvenim smjernicama. Naglasak je stavljen na kompetencije vjeroučitelja, koje uključuju osobnu, socijalnu, teološku, religijsko-pedagošku i pedagoško-didaktičku dimenziju. Njihov razvoj omogućuje kvalitetniju nastavu, a ključno je i trajno stručno usavršavanje vjeroučitelja.

Empirijski dio rada obuhvatio je istraživanje percepcije vjeroučitelja o njihovim kompetencijama i učestalosti sudjelovanja u stručnim usavršavanjima. Rezultati su pokazali kako vjeroučitelji koji su napredovali u stručnim zvanjima procjenjuju viši doprinos usavršavanja razvoju kompetencija u odnosu na one koji nisu napredovali. Također, istraživanja pokazuju kako vjeronauk pomaže učenicima da razviju optimističan pogled na život, razumiju vlastitu vjersku tradiciju te se otvore prema različitim kulturama i religijama. Uz kontinuiranu prilagodbu suvremenim obrazovnim standardima, vjeronauk zadržava specifične ciljeve – prijenos znanja i poticanje duhovnog i moralnog razvoja.

Poseban naglasak stavljen je na potrebu integracije tehnoloških i pedagoških inovacija u vjeronaučnu nastavu, uz očuvanje snažne povezanosti s duhovnim i vjerničkim vrijednostima. Istraživanje autorice također ukazuje na važnost unapređenja programa stručnog usavršavanja, osobito u području didaktičko-metodičkih i psihološko-pedagoških tema, kako bi vjeroučitelji bili što spremniji za izazove u modernom obrazovanju.

Na obrani rada poručeno je da rad predstavlja značajan doprinos znanstvenoj raspravi o stručnom usavršavanju vjeroučitelja i razvoju njihovih kompetencija, čime se unaprjeđuje kvaliteta vjeronaučne nastave u hrvatskim školama. Katolički vjeronauk, kao temelj dijaloga između vjere i kulture, nastavlja obogaćivati učenike ne samo znanjem već i moralnim, duhovnim i društvenim vrijednostima koje oblikuju cjelovitu osobu.

Autorica je zaključila da programi stručnih usavršavanja u Hrvatskoj, u kvalitativnomu i kvantitativnomu smislu, nadilaze zakonom propisane standarde, ujedno ističe potrebu za snažnijom integracijom svih dimenzija kompetencija, uz poseban naglasak na duhovnu dimenziju kao temelj profesionalnog razvoja vjeroučitelja, izvijestio je Tiskovni ured Splitsko-makarske nadbiskupije.

Prenosimo vijest i od srca čestitamo našoj kolegici dr. sc. Sabini Marunčić!

Povezane objave

Katehetska ljetna škola za vjeroučiteljice i vjeroučitelje u srednjim školama, izvješće

anita.vranic

Katehetska zimska škola, izvješće

anita.vranic

Uskrsna čestitka, M. Jakubin: Kerestinečko uskrsnuće

anita.vranic

Deveti pastoralno-katehetski kolokvij za svećenike

anita.vranic

Katehetska škola za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja, program

anita.vranic

Sažalnica đakovačko-osječkog nadbiskupa mons. Đure Hranića, predsjednika Vijeća HBK za katehizaciju i novu evangeliazciju

anita.vranic